Hotel Møn Golf Resort / Hotels Præstekilde´s konkurs

På baggrund af Hotel Møn Golf Resort / Hotels Præstekilde´s konkurs er bestyrelsen blevet lagt ned af henvendelser fra b.la. urolige medlemmer omkring klubbens situation. Møn Golf Center som vi i klubben har en aftale med omkring leje af baner mv., er ikke berørt af nævnte konkurs.

Derfor sender vi en lille opdatering ud til jer.

Hotel Møn Golf Resort / Hotels Præstekilde er en selvstændig virksomhed, som vi i Møn Golfklub ikke har noget at gøre med. Vores klub bliver ikke påvirket af hvorledes Hotel Møn Golf Resort / Hotels Præstekilde driver deres aktiviteter.

Møn Golfklub er en idrætsforening som har indgået en kontraktlig aftale med Møn Golf Center om en eksklusivaftale om leje af banen til klubbens medlemmer/aktivitet. Denne lejeaftale er ikke påvirket af Hotel Møn Golf Resort / Hotels Præstekilde aktiviteter, det hele køre videre som normalt.

Når det er sagt, så har bestyrelsen dog taget visse forholdsregler for at beskytte Møn Golfklubs medlems interesser.

Når i nu betaler jeres kontingent lige om lidt, ja så tænker i sikkert ” hvad sker der med mine penge”.

Jeres kontingent indbetalinger kommer som altid ind i klubkassen, præcis som den plejer, den ”husleje” som klubben skal betale til Møn Golf Center, den har bestyrelsen via konstruktive forhandlinger, opnået aftale om at betale bagudrettet. Dette har vi i Møn Golfklub bestyrelse gjort for at genopbygge tillid til ejerkredsen omkring Møn Golf Center.

Betaling bagud for leje af bane mv. vil sige at det beløb vi normalt betaler (forud for ½ års leje mv.) nu bliver fordelt på 6 betalinger for de første 6 mdr. Det betyder at hvis Møn Golf Center, uden vores vidende, bliver påvirket af konkursen i Møn Golf Resort/Hotel Præstekilde, ja så kan vi omgående stoppe vores betaling. Efter de første 6 mdr. vil vi genforhandle nye betalingsbetingelserne med Møn Golf Center.

Det betyder også at vi til enhver tid (hvis kontrakten ikke overholdes og samarbejdet ophører) vil være i stand til at kunne tilbagebetale jeres kontingent, eller i samråd med jer lave en ny spille-aftale.

Vi håber naturligvis på at alt fortsætter som hidtil. Bestyrelsen er dog meget obs på udviklingen, ligesom vi er i tæt og løbende dialog med Møn Golf Center.

Bestyrelsen vil løbende holde medlemmerne orienteret om udviklingen i og omkring klubben.

Bestyrelsen arbejder alene for jer medlemmer, således vi kan dyrke vores idræt og vi har en bane at spille på.

På bestyrelsens vegne

Knud Erik Petersen