Hurtigt overblik

Banerne
Vi har både en flot 18-hullers bane og en god 9 hullers par 3 bane. Og vi har god plads. Nok er Møn virkelig blevet “in” de senere år, men vi har stadig starttider til alle der vil spille – hver dag.

Vores flotte 18-hullers banen snor sig i skøn, let kuperet natur rundt om Noret – Møns store indsø. Vinden er som oftest en faktor, til gengæld er der relativt brede fairways og greens som tager godt imod. Find mere info om banen og anlægget hos Møn Golf Resort.

Banearkitekten er Rolf Henning Jensen, som også stod bag baner som Fredensborg, Skovbo, Trelleborg og renovering af København Golfklubs bane. Rolf Henning Jensen tegnede ligeledes klubbens logo med den flyvende svane.

.

Café, restaurant, shop og hotel
Alt det har vi, men det er Møn Golf Resort, som driver det altsammen, så find aktuel info på resortets website.

.’

Medlemmer
Vi er små 500 medlemmer. Lige så forskellige som mennesker nu er, men nok med lidt bedre tid til golf og til at hjælpe hinanden.

Bredde
Vi har Begynderdag, Damedag, Mannedag, to ugentlige seniordage og to juniordage.
Vi har Regionsgolfhold i alle rækker. Og brede fairways 🙂

Natur
De store harer er faste tilskuere til dit spil, rådyrene kigger forbi. Svanen er ikke i vores logo for ingenting. Store flokke af andefugle samles på Noret, og ikke sjældent svæver havørnene over banen. Om efteråret kan du plukke og spise dejlige æbler, pærer og blommer på hele runden. Og samle slåen til din snaps!

Historien
Møn Golfklub er stiftet i 1992. Golfsam (Pensam og Hedeselskabet) etablerede banen på Møn og en række baner landet over. Siden 2021 er anlægget ejet af Møn Golf Resort, som også har overtaget Hotel Præstekilde, der ligger direkte ud til banen.

Forhistorien
Før golfbanen blev anlagt lå her marker og her græssede kvæg. I ca. 1826 blev et af de fineste “oldtidsfund” pløjet op af mulden tæt ved der hvor 16. green ligger i dag: Keldbyspanden, som antagelig er importeret fra det græske rige ca. 300 år f.kr. Afbilledet – naturligvis – på en plovmand

Mere indblik
Er du nysgerrig efter at vide mere, så klik og kig i vores fine 25 års jubilæumsskrift fra 2017.

.

Ok, vi kan da ikke undlade at vise et foto fra klinten, som bare er 20 minutter videre ad Klintevejen 😉