SLÅ TIL MOD SKAVANKERNE – BLIV EN DEL AF SKAVANK-HOLDET!!

SLÅ TIL MOD SKAVANKERNE

Studier og forsøg i henholdsvis Tyskland og Danmark viser at golf kan være en meget effektiv motionsform for folk med større eller mindre skavanker – både fysiske og mentale.

Golf kan derfor anvendes som genoptræning – både ift. f.eks. fysiske følger af blodpropper, hjerneblødninger, gigt, cancer og amputationer, men – måske lidt overraskende – også for mentale skavanker i form af afasi, hukommelsessvigt og koncentrationsproblemer. REHAB-golf kaldes det når det er svære handicap der skal genoptrænes – for os andre er det Skavank-golf.

Derfor kan man slå til mod skavankerne – PÅ MØN GOLFKLUBS SKAVANK-HOLD!

Grunden for de gode resultater er flersidig:

For det første er der god motion og masser af frisk luft når man bevæger sig rundt på en golfbane. Der er fint klippede stier – men dog græsklædte og alt efter hvilken type bane man spiller, er den samlede distance imellem 1.500 og 6.500 meter – hvis man ikke skal ud og lede efter bolden undervejs, vel at mærke.

• Og er man meget gangbesværet findes der buggy´er – en elektrisk golfvogn med 2 siddepladser, men også el-drevne golfvogne til golftasken – og en hel del andre hjælpemidler.

For det andet så spiller man altid kun ”sin egen bold” – og skal man bruge mange slag for at komme frem – så er det helt OK – det tager bare lidt længere tid, men giver også mere motion.

For det tredje så er det at få bolden i hul på så få slag som muligt – en konstant motivation for at blive ved – alle vil jo gerne forbedre sig hele tiden – og det kan man ”tælle sig til” i golf – og opnå et bedre handicap hen ad vejen.

For det fjerde så kan man spille på forskellige banetyper. Den mindst krævende ift. fysikken er par3-banen, som kun har ”korte huller”, fra 50 – 150 meter og dem er der 9 af – og den samlede længde er

For det fjerde så kan man spille mod alle – for i golf har ALLE spillere et handicap – uanset om de er i eliten eller bredden. Det betyder at alle spillere kan ”spille match” mod hinanden, da man kompenseres med ”retten til flere slag” for sine manglende færdigheder via handicapsystemet.

For det femte så er der et godt fællesskab i at ”gå en runde” med 2 – 3 – 4 andre spillere. Der bliver snakket om løst og fast – og ikke mindst om de gode (og dårlige) slag, selvom nogle måske er lidt følsomme ift. kommentarer om de sidste af slagsen.

For det sjette er det ikke nær så dyrt at spille golf som man måske tror. Det koster 2.224 kr. pr. år at få ubegrænset spille- og træningstid på Par3-banen og så stilles der gratis udstyr til rådighed i det første år – og har man først spillet så lang tid – så vil man bare have sit helt eget udstyr.

Hvornår kan du så starte? – tænker du.

Svaret er at du altid er velkommen – bare ring til Knud Erik på 2210 0522 for en individuel aftale.

– men Møn Golfklub har et Skavank-hold torsdage fra kl. 17.00 med tilpasset fællestræning, Par3-bane match – og et godt fælleskab – her er kontakten John Pedersen 6114 2969.

Læs mere her: