Årets Idrætsforening i Vordingborg kommune 2021

Ved den store prisfest i DGI-huset i Vordingborg d. 5 .maj 2022 modtog Møn Golfklub prisen for Årets Idrætsforening i kommunen.

Pressemeddelelse:

Årets store prisfest blev afholdt i DGI-huset i Vordingborg hvor Vordingborg Idrætsråd  i samarbejde med Møns Bank, Øernes Revision og SuperBrugsen Lendemark uddelte idrætspriser for i alt 60.000 kr.

Møn Golfklub var nomineret i et felt med tre andre stærke kandidater: Møns Håndboldklub, Præstø Basket og Overvægt i Fællesskab.

Juryen bestod af sponsorerne Peter Hansen, Øernes Revision, Daniel Hansen, SuperBrugsen Lendemark og Christian Mellergaard og Carl Henrik Paulsen fra Møns Bank samt Henrik Pape og Lars Kleist fra Vordingborg Idrætsråd. Juryen gav klubben følgende flotte ord med på vejen:

Daniel Hansen: Møn Golfklub – I har gjort et formidabelt stykke arbejde.

Christian Mellergaard: I besluttede i 2021 en stor satsning på at blive en golfklub, som var til glæde og gavn for hele lokalsamfundet. Resultaterne er ikke udeblevet.

Peter Hansen: I tilbyder hold for kronisk syge, hvor sving og teknik er tilpasset, så ingen skal lide overbelastninger.

Daniel Hansen: Mænd på vej til den 3. alder har ofte ikke gjort sig tanker om et aktivt liv. Fokus er her lige så meget på at skabe nyt socialt netværk og modvirke ensomhed, som på at uddanne golfspillere.

Christian Mellergaard: Børn og unge overvægtige – er et kolossalt problem, fordi det er let at søge væk fra idrætten og ind i skærmens verden. Golf kan spilles – også fremragende – i alle vægtklasser. Og golf kan også spilles og nydes helt uden konkurrence-moment.

Peter Hansen: Kvinder og Golf – mange kvinder gider ikke rigtig konkurrence – og slet ikke med deres konkurrencegale mænd. Et otte ugers holdforløb med masser af træning og spil, men endnu mere sociale og kulturelle aktiviteter, er en succes.

Daniel Hansen: Golf er god motion, skånsom idræt, socialt samvær, naturoplevelser og meget mere.

Stort tillykke til jer!

Møn Golfklub modtog ud over æren en check på 15.000 kr.

Knud Erik Petersen, formand i Møn Golfklub var tydeligt rørt og fortalte bagefter, at ”det er en stor glæde at kunne åbne golfsporten for mange flere, men det har også krævet en kæmpe indsats fra mange frivillige i klubben. Så anerkendelsen er virkelig dejlig at få og dele med dem alle”.

Og de 15.000 kr. – ”jeg tror de skal bruges til at købe flere begynder-golfsæt, så vi kan blive ved at tilbyde nye medlemmer at låne udstyret af klubben. Vi prøver jo, at gøre det så nemt og billigt som muligt, at begynde til golf.”